• Print

Lifeline giver adgang til behandling ved en lang række sygdomme og skader.

 

Sådan bruger du din sundhedsforsikring

Med Lifeline kan du bruge din sundhedsforsikring på flere måder. Har du en konkret skade eller sygdom, som kræver behandling, skal du i kontakt med Lifelinelinjen®. Ønsker du derimod rådgivning, skal du tage kontakt til Sundheds- og trivselslinjen eller fysioterapeutisk hotline.

 

Ved sygdom eller skade

Hvis du har en konkret skade eller sygdom, som kræver behandling skal du:

 

1. Kontakte din egen læge

Vi anbefaler, at du starter med at kontakte din egen læge. Lægen kan bedst vurdere hvilken behandling, du har brug for. Hvis det er psykolog, kiropraktor, fysioterapeut, akupunktør eller zoneterapeut, behøver du ingen lægehenvisning, før du ringer til os.

2. Ring til Lifelinelinjen® på
7010 0117

Sygeplejerskerne hjælper dig med at tilrettelægge dit behandlingsforløb og booke tider. Du kan ringe til Lifelinelinjen® i dagtimerne eller anmelde din sygdom eller skade elektronisk 24 timer i døgnet.

3. Hurtigt i behandling

Når vi har godkendt din behandling, sender vi dig i løbet af få dage videre til den rette specialist eller behandler.

 

Få professionel rådgivning

Du har gennem din sundhedsforsikring mulighed for professionel telefonisk rådgivning om fx stress, misbrug, genoptræning og skader.

 

Ring til Sundheds- og Trivselslinjen på 7010 0117

Få professionel og anonym telefonisk rådgivning om problemer, der ikke kræver egentlig behandling. Det kan fx være akutte kriser, samlivsproblemer, problemer i familien, stress eller dødsfald. Hotlinen kan goså bruges i forbindelse med rådgivning om genoptræning og skader.

Sundheds- og Trivselslinjen er åben alle hverdage fra 08.00-17.00.

Afkast top 3 - en måned

.